Nie každé dieťa prichádzajúce do školy, je rovnako dobre "vybavené " na učenie sa čítať. Výskumom sa zistilo, že okolo 50 % tých detí, ktoré mali ťažkosti s rečou v ranom a predškolskom veku, má ťažkosti v učení, najmä čítaní a písaní. Jazykové nedostatky sa potom premietajú do kvality čítania a písania, ale aj porozumenia a zapamätania si čítaného a počutého v škole. Takýto žiak rýchlo stráca o čítanie aj o učenie záujem. Toto samozrejme neskôr ovplyvňuje vývin jeho osobnosti, záujmov a motivácie na vzdelávanie.
Metodika tréningu fonematického uvedomovania je určená najmä pre deti predškolského veku. Ako sme spomínali, deti s ťažkosťami v oblasti hovorenej reči (s oneskoreným vývinom reči, a narušeným vývinom reči, s mentálnym postihnutím a pod.) sú ,,kandidátmi“ na ťažkosti v učení. Preto bola vytvorená táto metodika, slúžiaca na prevenciu pred možnými budúcimi ťažkosťami v čítaní. Fonematické uvedomovanie je veľmi dôležitá schopnosť, ktorú dieťa potrebuje, aby sa naučilo v škole bez problémov čítať a písať.
Metodika je rozpracovaná do 30 lekcií, každá v trvaní okolo 45 minút. Deti dostanú svoje prvé šlabikáre, do ktorých aj kreslia a vyfarbujú obrázky. Pracujeme pri tabuli, používame grafické schémy slov a farebné žetóny, ktoré deťom napomáhajú pri rozvoji schopnosti fonematického uvedomovania. Všetko prebieha formou hier a súťaží v malých skupinkách, čo deti veľmi motivuje k výkonu. Výkon každého je však hodnotený osobitne: deti neporovnávame navzájom, ale hodnotíme ich pokrok.
Ku koncu tréningu sa deti naučia deliť slová na slabiky, rozlišovať hlásky v slovách, poznajú, čím sa líšia samohlásky a spoluhlásky, a taktiež odlišujú tvrdé a mäkké spoluhlásky. Môžeme povedať, že deti nadobúdajú celkom nové znalosti o jazyku a rozvíjajú svoj jazykový cit. Okrem toho sa z predškolákov stanú malí žiaci, ktorí spoznajú pravidlá komunikácie v triede počas učenia. Naučia sa spolupracovať v skupinke aj vo dvojiciach, vedieme ich k tvorivému a samostatnému mysleniu.
Takýto tréning jazykových schopností ide ďaleko za hranice pôvodného zámeru - rozvíjania schopností fonematického uvedomovania. Výrazne rozvíja osobnosť, jazykový potenciál detí a je výbornou prípravou na školu. Odporúčame ho rodičom predškolákov, ktorí chcú pomôcť svojmu dieťaťu k dobrému štartu do školy. Obzvlášť účinný je ale pre deti, ktoré sú menej "zrelé" pre školu a ktorých dobrý štart môže byť ohrozený.
Ordinačné hodiny:
Pondelok 8:30 -16:30 (terapie 9:00 -16:00)
Utorok 8:30 – 16:30 (terapie 9:00 -16:00)
Streda 10:30 – 18:30 (terapie 11:00 -18:00)
Štvrtok 8:30 – 16:30 (terapie 9:00 -16:00)
Mgr. Barbora Jurkovičová
Ak máte záujem o naše služby alebo máte nejaké otázky, môžete nás kontaktovať krátkou správou. Prípadne nás zastihnete na +421 (0)905 548 240 alebo +421 (0)34 / 773 1515 (stránka s kontaktom)
MEDICon sa ešte viac približuje svojim klientom a pacientom. Aktuálne informácie nájdete už aj na Facebooku.
koleno, členok, rameno, lakeť, karpálny kanál, zápästie
detaily
detaily
detaily
detaily